3 tips: haal ZO MIN MOGELIJK uit je beursstand

13-02-2018    09:16   |    Goedemorgen

Beurzen, dat blijft toch een vak apart. Wat moet je doen om te zorgen dat absoluut NIEMAND jouw beursstand interessant vindt? Goedemorgen Tuinbouw geeft drie tips om te zorgen jouw beursstand hard voorbij gelopen wordt.

1. Besteed zo min mogelijk aandacht aan de aankleding van je stand

Aankleding? Dat is voor modeshows, niet voor beursstands. Als je zeker wilt weten dat niemand op- of omkijkt naar jouw beursstand dan moet je de aankleding ervan benaderen met dezelfde energie waarmee een gemiddelde middelbare scholier een verplicht werkstuk stoffige geschiedenis benadert. Zorg ervoor dat je geen concept hebt rondom je bedrijf of product en dat dit zo min mogelijk logisch wordt uitgewerkt. Denk niet teveel na over leuke gimmicks, opvallende designs of bijpassende meubels. Paar rolbanieren, pleur er wat plastic tuinstoelen in, absoluut nul aandacht gegarandeerd!

2. Laat niemand weten dat je op de beurs staat

Reclame en marketing zijn leuk, maar het nadeel is dat je er aandacht mee trekt. En aandacht trekken betekent dat mensen geïnteresseerd raken. Geïnteresseerde mensen willen nog wel eens hun best doen om een specifieke beursstand te bezoeken. Kortom, zorg dat je zo min mogelijk aankondigt dat je op de beurs staat en laat vooral niet doorschemeren wat je standnummer is. Geluk bij een ongeluk: we hebben niet gekozen voor een mooi concept in de beursstand, dus er valt ook geen preview te teasen op social media. WIN!

3. Mobiel, mobiel, mobiel

Je hebt een beursstand met de uitstraling van een container vol rotte vis. Daar heb je absoluut niks over verteld. Maar je beursstand staat nog wel op de beurs en er lopen mensen voorbij. Studenten met schoolopdrachten, ouden-van-dagen op jacht naar gratis pennen, maar ook potentiële klanten. Geen fijn idee.

Om zeker te weten dat die potentiële klanten, en al het overige beursplebs, je stand alsnog voorbij loopt, is er één gouden tip. Zorg dat iedereen die jouw beursstand bemand constant op zijn of haar mobieltje kijkt. Beetje hangen op die plastic tuinstoel, scrollen door je Facebook Newsfeed, hostessen die op de beurs lopen liken op Instagram en natuurlijk lekker appen met het thuisfront. Vooral geen interesse tonen in het voorbij wandelende publiek, dat is het voornaamste.

Conclusie

Mocht uw wens op de beurs zijn om zo min mogelijk uit uw beursstand te halen, dan adviseren wij van Goedemorgen Tuinbouw om bovenstaande tips op te volgen. Wilt u juist wel veel aandacht en aanwaaiend publiek dat een goed gevoel krijgt bij uw bedrijf en producten? We zouden niet weten waarom, maar in dat geval dient u vooral het tegenovergestelde van bovenstaande tips te doen...


Reacties (3)

Glenn Mostert 1 week ago

Kijk, dat gaan we eens uittesten volgende week.

martijn v L 1 week ago

Dat zijn inderdaad uitstekende tips.

Henk Zucht 6 days ago

Zucht. Dit is echt gewoon...te flauw.

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Social Media: Steenks Service

Elke dag zetten we op deze plek een mooi, bijzonder of treffend bericht uit de social media van de tuinbouwsector centraal. Deze keer:...