Van der Salm: duidelijke keuze in digitalisering

Van der Salm: duidelijke keuze in digitalisering

Efficiency en duurzaamheid zijn belangrijk voor kwekerij Van der Salm. Maar ook automatisering en digitalisering zit in de genen van het bedrijf. Lees in een interview op de website van Royal FloraHolland hoe Van der Salm zijn kopers meebeweegt in het digitaal bestellen op Floriday.

Vol enthousiasme laat Wietse Bakhuijzen, verantwoordelijk voor sales, de bedrijvigheid bij kwekerij Van der Salm zien. Met de geur van lavendel en dennennaalden in de neus lopen we langs een enorm assortiment kerstproducten, watercirculatiesystemen en klimmen we ook het dak op waar rijen planten groeien.

Met meer dan tien locaties in Nederland en in Portugal voorziet Van der Salm haar klanten het hele jaar van (bloeiende) Lavandula st. Anouk en ang. Felice, Ilex crenata Jenny, Buxus sempervirens en in het najaar Pinus pinea Silver Crest, Picea December, Gaultheria Big Berry (zie foto rechts) en Deco fruit. Jaarlijks verkopen ze miljoenen planten en het bedrijf blijft groeien. De laatste ontwikkeling is hun samenwerking met kwekerij Van Haaster onder de naam Fleuriche BV met de kweek en verkoop van bloembollen op pot. Op het moment telt Van der Salm gemiddeld 200 jaarrond medewerkers in Nederland en Portugal. het bedrijf heeft sinds 2012 ook een veredelings- en testlocatie. “Met de veredeling proberen we nieuwe soorten te introduceren en de klant van een zo sterk mogelijke plant te voorzien”, vertelt Wietse.

Lees hier verder

 

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie