
Limburg Agrofood viert verjaardag
LimburgAgrofood – het programma dat in februari 2018 is gestart om de sector agrofood in Limburg te helpen groeien en innoveren – is 1 jaar...
1. Besteed zo min mogelijk aandacht aan de aankleding van je stand
Aankleding? Dat is voor modeshows, niet voor beursstands. Als je zeker wilt weten dat niemand op- of omkijkt naar jouw beursstand dan moet je de aankleding ervan benaderen met dezelfde energie waarmee een gemiddelde middelbare scholier een verplicht werkstuk stoffige geschiedenis benadert. Zorg ervoor dat je geen concept hebt rondom je bedrijf of product en dat dit zo min mogelijk logisch wordt uitgewerkt. Denk niet teveel na over leuke gimmicks, opvallende designs of bijpassende meubels. Paar rolbanieren, pleur er wat plastic tuinstoelen in, absoluut nul aandacht gegarandeerd!
2. Laat niemand weten dat je op de beurs staat
Reclame en marketing zijn leuk, maar het nadeel is dat je er aandacht mee trekt. En aandacht trekken betekent dat mensen geïnteresseerd raken. Geïnteresseerde mensen willen nog wel eens hun best doen om een specifieke beursstand te bezoeken. Kortom, zorg dat je zo min mogelijk aankondigt dat je op de beurs staat en laat vooral niet doorschemeren wat je standnummer is. Geluk bij een ongeluk: we hebben niet gekozen voor een mooi concept in de beursstand, dus er valt ook geen preview te teasen op social media. WIN!
3. Zuig jezelf vast in je mobiel
Je hebt een beursstand met de uitstraling van een container vol rotte vis. Daar heb je absoluut niks over verteld. Maar je beursstand staat wel op de beurs en er lopen mensen voorbij. Studenten met schoolopdrachten, ouden-van-dagen op jacht naar gratis pennen, maar ook potentiële klanten. Geen fijn idee.
Om zeker te weten dat die potentiële klanten, en al het overige beursplebs, je stand alsnog voorbij loopt, is er één gouden tip. Zorg dat iedereen die jouw beursstand bemand constant op zijn of haar mobieltje kijkt. Beetje hangen op die plastic tuinstoel, scrollen door je Facebook Newsfeed, hostessen die op de beurs lopen liken op Instagram en natuurlijk lekker appen met het thuisfront. Vooral geen interesse tonen in het voorbij wandelende publiek, dat is het voornaamste.
Conclusie
Mocht uw wens op de beurs zijn om zo min mogelijk uit uw beursstand te halen, dan adviseren wij van Goedemorgen Tuinbouw om bovenstaande tips op te volgen. Wilt u juist wel veel aandacht en aanwaaiend publiek dat een goed gevoel krijgt bij uw bedrijf en producten? We zouden niet weten waarom, maar in dat geval dien je vooral het tegenovergestelde van bovenstaande tips te doen...
LimburgAgrofood – het programma dat in februari 2018 is gestart om de sector agrofood in Limburg te helpen groeien en innoveren – is 1 jaar...
De Chinese markt zit vol kansen voor de tuinbouw. Ondernemers in de land- en tuinbouwsector die naar China willen uitbreiden of hun...
Negen op de tien mensen verkiest een bloemetje boven een etentje op Valentijnsdag. Dat blijkt uit onderzoek van Tobloemen.nl. De...
Kim kijkt naar een orchidee 15-02-2019 09:34 |
Facebook: Het Rijksmuseum komt naar WHC 15-02-2019 09:23 |
Voor wie is de beurs? 15-02-2019 09:13 |
4 miljoen voor telers die willen verhuizen 15-02-2019 09:07 |
HAK wil keurmerk ‘On the Way to PlanetProof’ 15-02-2019 08:59 |
Proef met nedervanille niet gelukt 15-02-2019 08:56 |
‘Beursstand wordt steeds huiselijker’ 15-02-2019 08:55 |
Florensis kiest voor AGRO LED Tubes 15-02-2019 08:50 |
VIDEO: hoe teel je champignons? 15-02-2019 08:49 |
Harmony Happy Hour bij Svensson 15-02-2019 08:46 |
Reacties (3)