Laser Food populair in EU

03-04-2018    09:02   |    Goedemorgen

Het labelen van fruit en groente met een laser is de afgelopen twaalf maanden enorm aan populariteit gegroeid in de EU.

Eosta is de pionier die met Laser Food aan de slag ging. In plaats van de traditionele en niet duurzame manier om vers voedsel te labelen, wordt met Laser Food door middel van een veilige laser een logo, tekst, merknaam, etc in de schil van de vrucht of groente gemaakt met een laser. 

De technologie is nu beschikbaar in Duitsland, Nederland, Zweden, België en Denemarken, met Frankrijk als waarschijnlijke volgende gebruiker. De acceptatie van de technologie heeft ook de interesse gewekt van bedrijven in landen als Canada, China en Japan. In Nederland zijn de Eosta-producten met laserlabel te verkrijgen in de Hoogvliet, terwijl Albert Heijn het aan het testen is.

Ook op social media doen de producten het goed. Klanten zijn heel enthousiast over de labels van Laser Food, die te vinden zijn op mango, ginger, pompoenen, komkommers en courgettes. Behalve dat het een duurzame technologie is, bespaart het ook in de kosten van bijvoorbeeld papier en print.

Foto: Laser Food


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Blog: Brede Welvaart?

Een weblog van Jolanda Heistek. Zij is programmamanager bij Greenport West-Holland. Jolanda schrijft deze...