'Meer impact bereiken'

27-09-2021    09:53   |    KAS Magazine

De ambitie van energiebedrijf Vattenfall (10 miljoen klanten in 8 landen, 20.000 medewerkers) is zonneklaar; fossielvrij leven binnen één generatie. Marloes Westgeest is als Market Manager binnen het Agri-team van Vattenfall hard bezig om die doelstelling voor hun zakelijke klanten concreet te maken, zo vertelt zij in de nieuwe uitgave van KAS Magazine. En dat begint met inzicht geven. Inzicht in de energiekosten, maar ook in de CO2-uitstoot en de impact van het wagenpark van een bedrijf.

”Wij bieden een CO2-scan op maat aan die we ook meteen in een businesscase kunnen vertalen. Daarbij zetten we overzichtelijk op een rij hoe je kosten kunt besparen maar ook hoe je kunt vergroenen. Er is een wirwar aan regels en mogelijkheden om te verduurzamen, en dan is het heel inzichtelijk als je alles in één plaatje kunt zetten. Zodat je te zetten stappen goed kunt vergelijken. Zo wilde een klant van ons zijn verpakkingen aanpassen om zo z’n CO2-uitstoot terug te brengen. Maar de scan toonde overduidelijk aan dat hij met zonnepanelen veel meer impact kan bereiken", aldus Westgeest in KAS Magazine.

Op weg naar een fossielvrije kas kijkt Vattenfall naar een breed scala aan oplossingen. “Windenergie, groen gas, zonnepanelen; er zijn legio mogelijkheden. Veel ondernemers aarzelen vanwege de kosten om te investeren in zonnepanelen. Wij attenderen hen op constructies waar ze zelf niet zo snel aan denken, zoals het huren of leasen van zonnepanelen.”


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Vitaminebommetjes!

Om gezond snacken bij de jeugd te stimuleren, stond Growers United gisteren tijdens de Nationale Groente- en...