
Syngenta Flowers stelt nieuw Hoofd Marketing aan
Syngenta Flowers heeft de benoeming van Felix Schlösser als nieuw Hoofd Marketing EAME voor Syngenta Flowers...
De doelen van het onderzoek zijn om de risico’s in de toeleveringsketens van in het wild geplukte
groenproducten te analyseren, een routekaart te identificeren om de duurzaamheidsrisico’s in de keten te verminderen en het bevorderen van duurzaam in het wild gelukte producten te waarborgen.
Dit levert voordelen op voor de sierteeltsector, aangezien betere oogstmethoden ook een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan het behoudt van kwetsbare landschappen. Het kan ook een positief effect hebben op de klimaatverandering door natuurlijke koolstofvastlegging, en het kan bijdragen tot het bieden van zekerheid van het levensonderhoud in plattelandsgebieden waar in het wild wordt geoogst.
Het onderzoek wordt uitgevoerd onder leiding van Associate Prof. David Bek die co-lead is van het cluster Sustainable Production and Consumption in het Centre for Business of Society aan de Coventry University, in het Verenigd Koninkrijk. Hij heeft ervaring met onderzoek dat zich specifiek richt op duurzaamheid binnen de waardeketens van de agrarische sector. Daarnaast wordt het project mede gefinancierd door IDH.
De werkgroep zal een sectormapping uitvoeren om de belangrijkste gebieden en relevante productgroepen te bepalen en kwantificeren, een due diligence uitvoeren om de schaal en structuur van de toeleveringsketen voor wilde pluk te identificeren, in kaart brengen wat er al wordt gedaan op het gebied van duurzaamheid en hoe het gewenste resultaat eruitziet (een gap-analyse). Op basis van deze bevindingen zal de projectgroep in gesprek gaan met de partijen in de markt en stakeholders uit de sector (inclusief certificatieschema’s) om nader tot elkaar te komen en een roadmap opstellen voor verdere implementatie.
Alle partijen kijken ernaar uit om een oplossing voor deze uitdaging te ontwikkelen. Het project heeft
een looptijd van drie jaar met een evaluatie van het onderzoek aan het einde van het eerste jaar om
de verdere route te bepalen.
Syngenta Flowers heeft de benoeming van Felix Schlösser als nieuw Hoofd Marketing EAME voor Syngenta Flowers...
Op het Global Tomato Congress in Den Haag gaf Prominent gisteren het startsein voor de Tomato Times Challenge...
Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix bezoekt woensdag de viering van het 150-jarig jubileum van de...
Zó krijg je jongeren aan de agf! 27-05-2022 09:02 |
Run op Finalerozen! 25-05-2022 10:58 |
Video: Aftermovie HortiContact 25-05-2022 10:35 |
WUR weet Rubisco-eiwit te winnen uit tomatenblad 25-05-2022 10:33 |
Bedrijven gezocht voor ophangen lijmvallen 25-05-2022 10:30 |
Scholieren in de kassen: waar moet je op letten? 25-05-2022 10:22 |
Gezocht: tomatenteler! 25-05-2022 10:12 |
Podcast: Red de lente! 25-05-2022 10:07 |
Koning Willem I Prijs voor MKB naar Maan Group 25-05-2022 10:03 |
'Integriteit klok voorop bij Royal FloraHolland' 25-05-2022 10:02 |
Reacties (0)
Er zijn nog geen reacties